نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان آغاز شد.

آغاز نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت

به گزارش قدس آنلاین، در نخستین یادواره‌ی شهدای رسانه محور مقاومت، مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌های شهدا به همراه مسوولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید و برخی از وزرای رسانه‌ای از کشورهای خارجی حضور دارند.

این یادواره همچنین با حضور شخصیت‌های فرهنگی ‌رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این همایش با بیان اینکه فرهنگ شهادت به تاریخ پیامبر گرامی اسلام باز می‌گردد، گفت: این فرهنگ در دوره معاصر با رهبری بنیانگذار انقلاب و با پیروزی انقلاب اسلامی‌به نجات دنیای کنونی انجامید.

سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی با مقایسه فرهنگ غرب که فرهنگ پوچ گرایی را ترویج داده است با فرهنگ اسلام افزود: این غیر قابل انکار است زندگی بر مبنای الهیات به همان فرهنگ ایثار، شهادت و انقلاب اسلامی متعالی منجر می‌شود و اکنون نیز به عنوان موتور پیشران با جان و دل مردم کشورهای اسلامی عجین گردیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت به وجود آورنده ارزش های اسلامی است، اظهار داشت: فرهنگ شهادت در همه جوانب فردی و فرهنگی به عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار، آثار بسیاری در اصلاح نابسامانی جامعه دارد.

قاضی زاده‌هاشمی‌ با بیان اینکه موج شهید و شهادت خوبی‌ها را به جامعه باز می‌گرداند بیان کرد: فرهنگ شهادت و ایثار نقش موثری در حاکمان زمانه نیز دارد.

وی با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی در جامعه بر نقش آنها به عنوان عامل مهم در ساخت یک روایت صحیح تاکید کرد و افزود: باید از تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی به عنوان یک فرهنگ ساز غنی استفاده کرد. و همه رسانه‌ها باید همراه با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها با نگاهی فراملی در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار نقش ایفا کنند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.